Διάσχιση Οίτης

Home / Bikenature / Διάσχιση Οίτης

Διάσχιση Οίτης (Σταθμός Λειανοκλαδίου – Αμφίκλεια)

OITH_LEIVADIA

Το ΣΚ  17-19/5/2013 η ομάδα της BIKENATURE ταξίδεψε με  τρένο για Λειανοκλάδι με σκοπό την ποδηλατική  διάσχιση της Οίτης από Βορρά προς Νότο. Το συγκεκριμένο Σαββατοκύριακο στην ίδια περιοχή φιλοξενήθηκε ένας από τους καλύτερους αγώνες ΜΤΒ, το Οίτη Marathon.

Μετά από πολλές διαπραγματεύσεις για το φόρτωμα των ποδηλάτων στο ειδικό βαγόνι – σκευοφόρος  (μόνο εκεί επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων) επιβιβαστήκαμε στο δρομολόγιο 60 στις 18:18 για Λειανοκλάδι. Η διαδρομή ( 2:30 ώρες περίπου) ήταν αποκάλυψη καθώς κανείς μας δεν είχε διανύσει την συγκεκριμένη απόσταση με τρένο.  Γέφυρες που κόβουν την ανάσα, τούνελ σκαμμένα σε απόκρημνα βουνά και σταθμοί βγαλμένοι από ασπρόμαυρες ταινίες μας κρατούσαν αμείωτο το ενδιαφέρον και δεν καταλάβαμε για πότε φτάσαμε στον προορισμό μας.

1η μέρα

είσοδος στον Δρυμό

Άφιξη στο σταθμό Λειανοκλαδίου στις 21:00, παραλαβή ποδηλάτων από τον υπεύθυνο της σκευοφόρου και φόρτωμα  με  τον απαραίτητο εξοπλισμό για τις μέρες που ακολουθούν.

Ξεκινήσαμε λοιπόν, με σκοπό να κερδίσουμε μερικά χλμ ανάβασης και να βρούμε κάποιο ωραίο σημείο για να στήσουμε τις αιώρες μας για διανυκτέρευση. Μετά από 26 ανηφορικά χλμ και μία μικρή στάση στην Υπάτη για τα τελευταία ψώνια αλλά και πληροφορίες από το παραδοσιακό παντοπωλείο Ζάχος, φτάσαμε στην Μονή Αγάθωνος όπου και διανυκτερεύσαμε ακριβώς απέναντι από την είσοδο της Μονής.

Η διαδρομή που ακολουθήσαμε είναι: Σταθμός Λειανοκλαδίου – Κομποτάδες – Μεξιάτες – Λουτρά Υπάτης – Αργυροχώρι – Υπάτη – Καπνοχώρι – Προφήτης Ηλίας – Ι.Μ. Αγάθωνος.

2η μέρα

στον δρόμο για το Αγ. Πνεύμα

Πρωινό και αναχώρηση με στόχο την είσοδο στον Δρυμό της Οίτης από το χωριό Καστανιές.

Μετά από μια μικρή στάση στο χωριό Λύχνος για λίγη δροσιά στην γραφική  βρύση κάτω από τα θεόρατα πλατάνια, μας περίμεναν  αρκετά ανηφορικά χλμ με σχετικά ήπιες κλίσεις, πυκνή βλάστηση και άφθονο τρεχούμενο νερό.

Στόχος μας, η περιοχή Αγ. Πνεύμα όπου υπάρχει  κατασκηνωτικός χώρος δίπλα σε ένα παραπόταμο του Γοργοπόταμου.

Η άφιξή μας στον χώρο, μετά από μία στάση για ένα μικρό γεύμα και ανασύνταξη δυνάμεων στην περιοχή Λιβαδειές πραγματοποιήθηκε νωρίς το απόγευμα.   Αφού στήσαμε τις αιώρες μας , επιδοθήκαμε στην μαγειρική, αλλά και στην εξιστόρηση ταξιδιώτικών,  ποδηλατικών ή μη εμπειριών με μία παρέα από την Λαμία που είχε κατασκηνώσει στο σημείο από την προηγούμενη μέρα.

Το βράδυ η θερμοκρασία έπεσε αισθητά και χωρίς καλό εξοπλισμό (sleeping bag και τέντα) τα πράγματα κύλισαν δύσκολα.

Διαδρομή: Ι.Μ. Αγάθωνος – Λύχνο – Καστανιά – Καταφύγιο ΕΟΣ Λαμίας (περιοχή Τράπεζα) – Λιβαδειές – Άγιο Πνεύμα

3η μέρα

the view of Parnassos on the way to Amfikleia

με θέα τον Παρνασσό, στο δρόμο για Αμφίκλεια

Ζεστό καφεδάκι, μάζεμα κατασκήνωσης, φόρτωμα ποδηλάτων και αναχώρηση με πρώτο στόχο την Παύλιανη όπου λάμβανε χώρα  ο τερματισμός του Οίτη Marathon.

Μετά από πολλά όμορφα κατηφορικά χλμ, με ωραίες εικόνες από την καταπράσινη Οίτη φτάσαμε στην γεμάτη ποδηλατικό κόσμο, λόγω του αγώνα, Παύλιανη.

Απαραίτητη ανασυγκρότηση με ομελέτα και χυμό πορτοκάλι  και συνέχιση της ποδηλατικής διαδρομής μας προς τον κάμπο του ποταμού Βοιωτικού Κηφισού.

Η θερμοκρασία είχε ανέβει αισθητά από την στιγμή που κατεβήκαμε από το βουνό. Μικρή στάση στο χωριό Καστέλια όπου γεμίσαμε τα παγούρια μας με δροσερό νερό από την βρύση της πλατείας και συνέχιση του δύσκολου, κάτω από τον καυτό ήλιο, δρόμου προς την Αμφίκλεια.

52 ποδηλατικά χλμ σε άσφαλτο και χώμα χρειάστηκαν για να φτάσουμε στην Αμφίκλεια σε φιλικό σπίτι, όπου δροσιστήκαμε με ένα σύντομο ντους και φορτώσαμε τα ποδήλατα στο αυτοκίνητο του Κώστα για την “δύσκολη” επιστροφή στην Αθήνα.

Διαδομή: Άγιο Πνεύμα – Παύλιανη – Οίτη – Αποστολιάς – Καστέλλια – Σταθμός Μπράλου – Άνω Καλύβια – Αμφίκλεια

Απολογισμός

Η Οίτη είναι ένα καταπράσινο – πανέρμορφο βουνό που προσφέρεται για ποδηλατικές εξορμήσεις. Αυτήν την περίοδο του χρόνου, τρέχει παντού νερό οπότε δεν υπάρχει η ανάγκη μεταφοράς εξτρά βάρους.

Η εκδρομή μπορεί να πραγματοποιηθεί με τρένο, αλλά υπάρχει ένα σημαντικό πρόβλημα με την επιστροφή καθώς δεν υπάρχει γραφείο αποσκευών στην Αμφίκλεια.  Σε συζητήσεις  με τους ανθρώπους του ΟΣΕ μας είπαν χαρακτηριστικά ότι: “Δεν θα σας αφήσουμε έτσι”. Η προσωπική μας άποψη είναι ότι ρισκάρετε επιλέγοντας την επιστροφή σας με το τρένο, οπότε καλό θα ήταν να υπάρχει και σχέδιο Β . Το κόστος μεταφοράς του ποδηλάτου με το τρένο είναι 5 € και μπορεί να γίνει μόνο με αμαξοστοιχίες που έχουν ειδικό βαγόνι (σκευοφόρο).  Στο χωριό Λουτρά Υπάτης λειτουργούν από 1η Ιουνίου ιαματικά Λουτρά, όπου μπορείτε να απολαύσετε ένα χαλαρωτικό μπανάκι πριν ξεκινήσετε  την ανηφόρα για τον Δρυμό (δυστυχώς εμείς δεν τα πετύχαμε ανοικτά).

Παρακάτω θα βρείτε κάποιες πληροφορίες, αλλά για περισσότερες λεπτομέρειες για τη διαδρομή, επικοινωνήστε μαζί μας στο info@bikenature.gr ή στο facebook: https://www.facebook.com/bikenaturecycling.

Μείνετε συντονισμένοι για να μάθετε για τις επόμενες μας εκδρομές

Bikenature Team – Διάσχιση Οίτης – Μάιος 2013

Πληροφορίες:

Αρχείο GPX

Τηλέφωνα:

ΟΣΕ: 14511 και έκδοση εισητηρίων: www.trainose.gr

ΕΟΣ Λαμίας για διαμονή στο καταφύγιο: 2231 026786

Λουτρά Υπάτης (ανοικτά από 1/6): 2231059526, 2231059528, 2231059554 και πληροφορίες στο site: http://www.loutraypatis.gr